Restday

Helloooo mina vĂ€nner! 
Efter lördagens hoppning fick Flugis ett lĂ„Ă„Ă„Ă„ngt skrittpass pĂ„ hĂ„rt underlag igĂ„r och idag har hon helvila. IstĂ€llet sysselsatte jag mig med att mocka hela stallet och ha spadag för sadel och trĂ€ns. Smörjer trĂ€nsen efter varje ridpass men det Ă€r med quick-fix medel som egebtligen bara mjukgör och inte tar bort sĂ€rskilt mycket smuts. SĂ„ en gĂ„ng i veckan ungefĂ€r brukar jag köra över dem ordentligt med tvĂ„l och fett. Tycker det Ă€r sĂ„ mysigt att putsa 😍

(null)

 
Anyhow. Jag har inge schamalagda lektioner idag sĂ„ jag Ă€gnar mig istĂ€llet Ă„t plugg pĂ„ egen hand hela dagen, och sĂ„ tĂ€nkte jag försöka ta mig i skinnet och ta mig till gymmet ikvĂ€ll. Har legat pĂ„ latsidan alldeles för lĂ€nge, men jĂ€mfört med all tid i stallet Ă€r all tid pĂ„ gymmet SÅÅÅÅÅÅÅÅ trĂ„kig 🙄🙄 Men springa kommer jag ju behöva göra i mitt kommande yrke, och brottas ocksĂ„ förmodligen. Om inte annat sĂ„ kommer jag behöva slĂ€pa pĂ„ tung utrustning varje dag sĂ„ det Ă€r vĂ€l fint att vara sĂ„ förberedd man kan tĂ€nker jag. Utrustningen vi bĂ€r vĂ€ger runt 15 kg, vilket motsvarar ganska exakt 25% av min egna kroppsvikt. SĂ„ ja. TrĂ€ning var det, ja. Restday för Flugan och detso mindre restday för mig. Happ! 
 
Det var ju inte igĂ„r man sĂ„g ut sĂ„hĂ€r. Å andra sidan sov jag i snitt 3h/natt (grĂ€t resten), hade Ă„ngesten frĂ„n helvetet dygnet runt, trĂ€nade 6 dagar i veckan, Ă„t alla kosttillskott och pulver jag kunde fĂ„ tag pĂ„, jobbade heltid och hade 2 hĂ€star pĂ„ den tiden. Är lite svagare, lite mulligare och mĂ„r sĂ„ OTROLIGT mkt bĂ€ttre nu. Tack och hej!
 
 
 
Hoppas ni fĂ„r en fin mĂ„ndag peeps! 

Mariam:

Snyggare nu:)
"Funktionsmuskler" alltid snyggast OCH starkast...och Flugan....bra jobbat!

Linda:

SĂ„ mycket mer vĂ€rt att mĂ„ bra, sĂ„ hĂ€rligt att du mĂ„r sĂ„ mycket bĂ€ttre nu ❀ Ångest Ă€r ett helvete, har tidvis sjĂ€lv haft problem med det.

Anna:

Det hÀr med Ängest, sömnproblem och att mÄ dÄligt mentalt i samband med trÀning: skulle gÀrna lÀsa mer om hur du mÄdde och tÀnkte under den perioden, om du vill dela med dig av det. Jag har sjÀlv varit i liknande situation pga övertrÀning och i samband med det psykisk ohÀlsa. Sömnproblem, nÀstan stÀndig Ängest, kÀnslan av att vara nÀra bristningsgrÀnsen fast ÀndÄ intala sig sjÀlv att det inte finns nÄgot problem, "allt Àr bra".
Hur börjar trÀna igen utan att hamna i samma mönster? Det ska ju vara hÀlsosamt liksom. Inte sÄ jÀkla pressat och pÄtvingat.

Kommentera inlÀgget hÀr: