TrÀningsschema

För er som ville ha mitt trĂ€ningsschema sĂ„ kommer det HÄR! Har hunnit köra igenom alla pass nu och faktiskt inte behövt justera mer Ă€n att Ă€ndra repsen i nĂ„gra set. De Ă€r dock inte skrivna i sten utan jag Ă€ndrar lite beroende pĂ„ hur kroppen kĂ€nns för dagen. 
 
Tycker det fungerar bra som ett allround schema. Man hinner igenom hela kroppen + lite cardio och behöver inte trÀna varje dag. Har jag lust tar jag ofta en kortare löprunda eller en PW pÄ vilodagarna, annars sÄ struntar jag helt i det.
För att uppnĂ„ maximal effekt av styrketrĂ€ning gĂ€ller egentligen att man ska hinna "trĂ€na igenom" varje muskelgrupp minst 2 ggr/vecka. Men eftersom man helst inte ska trĂ€na cardio och styrka i samma pass och jag har roligare saker att göra Ă€n lĂ€gga ner hela livet pĂ„ trĂ€ning sĂ„ Ă€r detta den kompromiss jag löst det med. ÅterstĂ„r att se om framförallt konditionen blir bĂ€ttre, men mina push-ups har blivit markant bĂ€ttre pĂ„ bara 2v, sĂ„ nĂ„gon effekt verkar det ju ha iallafall.
 
Anledningen till att jag tÀnkt köra det i 6v Àr att det Àr en relativt beprövad tid för att bygga upp styrka. Sedan bör man byta övningar och köra 4-6v igen. Det handlar alltsÄ om att hitta en kombination av att "chocka" miusklerna och ge dem möjlighet att vÀnja sig och bygga styrka i övningarna. 
 
Feel free att höra av er om ni har frÄgor eller sÄ!
 
 
Och justja, "polistrÀning" Àr bara mitt ord för cardio + smÄövningar som man kan göra ofta, haha. 
Kommentera inlÀgget hÀr: