Training, training

Hej kompisar! 
Long time no see kÀnns det som.. Har pysslat med tentor och lite sÄdant roligt och preppar nu som bÀst inför kommande tvÄ (!) hemtentor nÀsta vecka. Det Àr som jag sagt tidigare vÀldigt högt tempo och mÄnga bollar i luften samtidigt och vi blandar hela tiden teori och praktik. Ambitionen Àr ju att hela tiden applicera teorin i de praktiska momenten vi gör, men av förklarliga skÀl Àr det lite svÄrt att förklara brottslighetens grunder medan man trÀnar nacksvingar - det Àr med andra ord inte alltid helt enkelt att balansera allt vi hÄller pÄ med.
Men jag mÄste sÀga att jag trivs sÄ förbaskat jÀkla bra!! Ingen skoldag Àr riktigt lik den andra och vi har sÄ jÀkla roligt. LÀrarna Àr sÄ lÄngt ifrÄn trÄkiga fossiler man kan komma och sÀrskilt vÄra polisiÀra lÀrare besitter en underbar förmÄga att inkludera alla och fÄ alla att kÀnna sig ok med de uppgifter vi stÄr inför. Klasskompisar emellan delar vi allt ifrÄn hemlisar till trÀningstips och pepp, men framförallt vÀldigt, vÀldigt mycket skratt. Det Àr sÄ underbart med den prestigelösa attityd som genomsyrar hela denna tuffa utbildning. Jag Àlskar det!
 
TrĂ€ningsmĂ€ssigt börjar mitt hyfsat strikta trĂ€ningsschema ge resultat. Sprang personbĂ€sta pĂ„ 3km hĂ€romdagen och har plockat hem nĂ„gra  PB:n under bĂ€gge mina styrkepass den hĂ€r veckan.  Egentligen Ă€r det inte sjĂ€lva PB:na som Ă€r grejen, förutom att det Ă€r roligt att se att man blir starkare. Men för en prestationsĂ„ngest-tyngd hjĂ€rna som min egen sĂ„ Ă€r det fina i att se resultat att fĂ„ kĂ€nna en sĂ„ enkel sak som "man blir bra pĂ„ det man trĂ€nar pĂ„". Det lĂ„ter ju barnsligt basic, men Ă€r sĂ„ himla nyttigt för mig att uppleva eftersom det gĂ„r att översĂ€tta till tex brottningen i skolan. Är vĂ€ldigt glad att jag valt att monitorera min trĂ€ning genom bĂ„de planering och trĂ€ningsloggar som man sedan kan utvĂ€rdera. Rekommenderar verkligen Styrkelabbets app om ni vill testa 😄 
 
Nedan ser ni ökningen i "pull" (rygg/biceps/baksida axlar) pĂ„ 3 veckor med schema. Appen hĂ„ller koll pĂ„ alla möjliga parametrar och hĂ€r ser man att jag ökat medelvikten och lyft nĂ€stan ett ton mer totalt under passet frĂ„n första veckan till tredje och senaste, trots att antalet reptitioner Ă€r desamma. Tycker hĂ„rd fakta och statistik Ă€r sjukt bra motivation đŸ™ŒđŸ»  
 
VECKA 1:
(null)
 
 
VECKA 3:
(null)
 
 
SĂ„ roligt att se och jag kĂ€nner mig faktiskt bĂ„de gladare och starkare Ă€n jag nĂ„gonsin varit. Det hoppas jag att ni ocksĂ„ Ă€r, och om ni inte Ă€r det sĂ„ vill jag sĂ€ga till er: det blir bĂ€ttre. Massa kramar och TREVLIG HELG 💞
Kommentera inlÀgget hÀr: