Poison of choice

Heeeey guuuuuuuys. 
Ville bara kika in hÀr en snabbis. Varken blivit stall eller gym för min del idag. Tog först en sovmorgon dÄ jag somnade sent och sov dÄligt igÄr och sen trodde jag att vÄr hemtenta skulle komma ut under morgonen/fm men den dök inte upp förrÀn vid 16.00 sÄ jag sitter med den nu. För att vara pÄ MasternivÄ mÄste jag sÀga att professorerna pÄ SU har en hel del att ta ikapp vad gÀller pedagogik, haha. 

Anyway, har Ätminstone stÀdat ut julen hÀr hemma under dagen. Alltid samma blandade kÀnsla av vemodighet och att det samtidigt Àr liiiite skönt att fÄ lite ordning och reda igen. Jag erkÀnner. Bara ljusstakarna i fönstren som fÄr bli kvar ett tag, har lite extra svÄrt att skiljas frÄn dem... 

TÀnkte passa pÄ att frÄga er om ni kÀkar nÄgra kosttillskott? Oavsett om ni trÀnar eller ej sÄ tycker jag det Àr himla intressant att lÀsa om vad Àndra stoppar i sig och om ni mÀrker nÄgon effekt av det? Shoot! Publicerar varför jag kÀkar mina tillskott och vad jag tycker och tÀnker i ett senare inlÀgg tÀnker jag, men hÀr har ni vad jag stoppar i mig iallafall:
D-vitamin 2000IE
Multivitamin- och mineraltabletter frÄn Olimp - finns hÀr om ni Àr intresserade
Omega-3-tabletter
Kreatin
Och extra Magnesiumtabletter i perioder dÄ jag trÀnar hÄrdare eller kroppen kÀnns lite tröttare.
 
 
 
Johanna:

I doo aaa lot of shit mhehehe

Svar: Shooooow meeeeeeee din lilla KS-addict
Danai

Mari:

Vitamin B för hĂ„rets skull och B12 pga Ă€ter ej kött. Är veggis sen 12 Ă„r och har tip top vĂ€rden, men tar den för att kunna fuska lite med kosten ibland.. Omega 3 för att det Ă€r nyttigt har jag hört och vitamin D pga bor i Skandinavien. MĂ„ste dock sĂ€ga att jag inte mĂ€rker nĂ„n skillnad pĂ„ kropp/sjĂ€l alls av allt jag stoppat i mig genom Ă„ren av supermat o liknande. Motion Ă€r liksom det enda som ger kĂ€nnbara resultat pĂ„ den fronten..

Cornelia:

D-vitamin pga bor hĂ€r - enda jag mĂ€rker skillnad pĂ„ om jag slarvar med,kĂ€nner mig mycket piggare med Ă€n utan. B12 för att jag inte Ă€ter kött (jag extremt sĂ€llan). Allvitaminer med jĂ€rn i för har alltid haft dĂ„ligt jĂ€rnvĂ€rde, plus omega-3 för jag Ă€ter inte fisk heller 😅 Magnesium har jag hemma men de Ă€r sĂ„ Ă€ckliga att jag sĂ€llan tar dom... De Ă€ter jag för att jag tĂ€nker att det Ă€r bra för kroppen och har hört att man sover bĂ€ttre med och jag sover inte speciellt bra. Men ja, jag tar dom för sĂ€llan för att mĂ€rka skillnad hehe.
Köpte proteinpulver att ha efter trÀning eftersom jag inte Àter sÄ mycket protein alltid (inser att det lÄter som att jag har sÀmst matvanor) men det Àr sÄ Àckligt att jag sÀllan fÄr i mig det. That's it!

Moa:

Tar B12 pga vegetarian, D-vitamin pÄ vinterhalvÄret, ibland tar jag Àven nÄn multivitamin ''just in case''. Ett tag sÄ tog jag Àven MSM-pulver, mina hÀstar fÄr det sÄ dÄ tÀnkte jag att dÄ kan jag lika gÀrna prova, men det Àr verkligen Àckligt sÄ har blivit ganska dÄligt med det. Ska nog eventuellt börja med Omega-3 ocksÄ.

Evelina:

KÀkar inga kosttillskott utan försöker Àta mer en varierad kost för att fÄ i mig vitaminer och mineraler. Funderar dock pÄ att Àta Omega-3 mest för jag inte gillar fisk haha. Annars föredrar jag en varierad kost framför ta massa piller :)

Kommentera inlÀgget hÀr: