Back in action

Goddag! IgĂ„r var jag Ă€ntligen tillbaka pĂ„ gymmet efter ett uppehĂ„ll pĂ„ 3-4 veckor. Har varit krasslig och kĂ€nde Ă€ven att jag behövde landa lite med skola, hĂ€stiga beslut, flytt, eventuell uthyrning av hus, jobbsök osv. Det Ă€r en ocean av tankar att reda ut nĂ€r det blir mycket pĂ„ en gĂ„ng för mig, sĂ„ jag behövde verkligen landa. Men igĂ„r var jag som sagt tillbaka och drog igĂ„ng med ett armpass pĂ„ nytt gym med bĂ€sta G som support. Brukar ogilla nya gym och sĂ€rskilt nĂ€r det Ă€r knökfullt med folk som det var igĂ„r, men det gick ovĂ€ntat bra mĂ„ste jag sĂ€ga. Sakta men sĂ€kert jobbar man faktiskt bort "scenskrĂ€cken" och inser att folk faktiskt Ă€r dĂ€r för att köra sin egen trĂ€ning, inte för att titta pĂ„ mig. Kan vara ett ljus i mörkret för er som kĂ€nner att gymmet Ă€r lite obehagligt och kĂ€nner er obekvĂ€ma. 
 
Endorfinruset var sjukt vĂ€lkommet efter lĂ„ng tid utan, och testade Ă€ven en ny slags PWO jag gillade vĂ€ldigt mycket, nĂ€mligen Nutraminos PWO-shot. Dvs inget pulver man blandar med 4-5 dl vatten och mĂ„ste tvinga i sig utan en liiiiten burk med högkoncentrerad PWO som man slurpar i sig pĂ„ 3-4 klunkar. Riktigt bra bĂ„de fokus och tryck trots vĂ€ldigt förslappade muskler, haha. 
 
Körde ett enkelt pass igĂ„r med basövningar. Är riktigt dĂ„lig pĂ„ att trĂ€na triceps, haha..: 
Hantelcurls 4x15
Bicepscurls i maskin (en sida Ät gÄngen, dvs höger, vÀnster, höger, vÀnster osv) 4x15
Triceps pushdown med rep 4x10
Triceps pushdown med stÄng 4x10 som vi supersetade med bicepscurls med rep (sjukt bra!!!) 3x10
Bicepscurls i maskin (bÀgge armar samtidigt) 3x10
 
Superset Ă€r alltsĂ„ nĂ€r man inte vilar mellan seten utan jobbar med tvĂ„ eller fler övningar (triset=tre övningar tex) utan vila emellan. Vi gör det oftast för att spara tid men det Ă€r ocksĂ„ ett bra sĂ€tt att tvinga musklerna och hjĂ€rtat att pressa hĂ„rdare och ta ut sig mer eftersom det inte blir nĂ„gon vila emellan dĂ„ de fĂ„r Ă„terhĂ€mta sig. Man kan köra dem med olika muskelgrupper (biceps/triceps tex) eller superseta samma muskelgrupp (tex utfallssteg i kombination med benpress/squats eller latsdrag med stĂ„ng i kombination med pullups/chins). Effektivt Ă€r det iallafall. 
 
Gustafs biccar Àr en aning tydligare Àn mina sÄ ni fÄr en bild pÄ honom frÄn gÄrdagen, haha..
  (null)
 
 
I övrigt har jag plugg att göra idag och sedan beger jag mig hemöver till Dalarna i en natt eller tvĂ„ för att möta elektrikerna som kommer och installerar moitt FIBER imorgon!!!! ÄÀÀÀntligen. 
 
 
 

Kommentera inlÀgget hÀr: