Shoulders

Körde ett riktigt snabbt axelpass igår som jag tänkte tipsa er om. Man behöver ju faktiskt inte vara på gymmet i 1,5-2 timmar. 30 min igår räckte bra för att jag skulle få rejäl träningsvärk. Snabbast går det ju om man supersetar (dvs kör två övningar utan vila mellan seten) eftersom vilan tar ganska mycket tid på gymmet, ironiskt nog 😂
 
Hantellyft åt sidan som uppvärmning (jag brukar ha böjda arnar som på första bilden men man kan även köra som på bilden bredvid. Det är smaksak.)
 
 
 
 
 
Superset 1
Front raises med viktplatta (eller skiva eller VAD DET NU HETER)
Stående rodd med stång
 
 
 
 
Superset 2
Cable pull (jag brukar göra den liggande på bänk i cable crossen då den centreras mer på bakisda axlar och inte tar så mycket på ryggen då, men går att göra stående som på bilden också. hittade ingen liggande bild 😂)
Stående rodd med kabel 
 
 
 
 
Inser att jag behöver ha en kamaeraman med mig så att jag kan filma/fota och lägga ut mer exakt vad jag gör, haha.. När jag blir proffs ska jag göra så 😂
 
Som hyfsat bredaxlad tjej tycker jag inte att mina axlar direkt behöver se så burkiga ut och därför gillar jag att göra övningar som fokuserar lite mer på mitten och baksidan vilket mer ger en schysst form (i mina ögon). Det är faktiskt roligt att grotta ner sig i vilka övningar som faktiskt bygger vilken del av muskeln osv. Nördig som man är, haha.. 
Snabbt avklarat pass iallafall och relativt enkla övningar för er som vill testa. Heja heja!
 
 
 
 
Cornelia:

Gillar verkligen dina träningsinlägg! Känns ibland som jag fuskar om jag "bara" är på gymmet i 30 minuter, men försöker verkligen tänka att 30 minuter är bättre än inga alls, och är man effektiv behövs ju inte mycket mer. Superset var något nytt för mig, får testa det nästa gång! Och ja, skaffa fotograf ;) Vill se mer övningar!

Svar: Kul att höra att du kan få lite Inspo! 30 min är definitivt bättre än ingenting och nu när du vet vad superset är så kan du ju maximera dina 30 min ordentligt 😉 Lycka till!
Danai

Malin Vestergren:

Superset is the shit! Jag brukar köra med tre övningar ibland utan vila, bara för att vara dryg mot musklerna haha. Fruktansvärt effektivt!

Svar: Ja det är överlägset för att pressa musklerna OCH tiden, haha 😄
Danai

Kommentera inlägget här: