Kreatin

Har börjat fasa in kroppen pĂ„ ett nytt kosttillskott kallat Kreatin. Tidigare har jag tryckt i mig PWO, BCAA och proteinpulver, utöver mina vitaminer dĂ„. Ni kan lĂ€sa ingĂ„ende om vad jag tar och varför hĂ€r
 
PWO:n ger enorm skillnad i passen. Mer pump i musklerna, mer ork och skarpare fokus. Jag har dock försökt variera och inte anvĂ€nda det jĂ€mt, av den enkla anledningen att jag inte riktigt tycker om att vara beroende av nĂ„got, hehe. Det gĂ„r fint att trĂ€na utan ocksĂ„, men framförallt i de stora muskelgrupperna rygg och ben tycker jag det Ă€r kĂ€mpigt utan, haha..
 


BCAA Ă€r nog det ja mĂ€rkt har minst effekt. Det ska ju förhindra muskelnedbrytning, mer eller mindre. KĂ€nner entligen inte av det sĂ„ mycket lĂ€ngre, mer Ă€n att det gör mitt vatten i shakern godare och fĂ„r mig att dricka mer, haha. Forskning visar dessutom att av de preparat med aminosyror som finns sĂ„ Ă€r BCAA egentligen den sort som har minst effekt. Det stör mig att varenda fitnessinfluencer föresprĂ„kar BCAA som i praktiken inte Ă€r sĂ€rskilt effektivt men kostar ganska mycket. SUCK. Vill ni lĂ€sa mer om BCAA vs EAA kan ni göra det hĂ€r, faktiskt ganska intressant lĂ€sning. 
 
Proteinet tar jag nĂ€r jag inte har tid, lust eller ork att kĂ€ka ordentligt och behöver fĂ„ i mig lite mer byggstenar till lille kroppen. 
 
KREATIN dĂ„. Vad gör det? Jo, det hjĂ€lper musklerna att prestera bĂ€ttre genom att agera som en extra energibuffert, kort sagt. NĂ€r muskeln egentligen Ă€r slut sĂ„ kickar kretainet in och tar över rodret i sista repsen, pretty much. Det har i flera studier visat sig ha pĂ„taglig effekt pĂ„ muskelstyrka, muskeltillvĂ€xt och prestation, sĂ„ pass att man till och med rekommenderar det till atleter pĂ„ elitnivĂ„. Finns att lĂ€sa mer hĂ€r !
 
Man har en uppladdningsfas i början dĂ„ man tar det 4ggr/dag (i 5-7 dagar) för att kicka igĂ„ng processen i kroppen och sen tar man det 1gg/dag oavsett om man trĂ€nar eller ej. Ska bli SÅ spĂ€nannde att se om detta fungerar! 
 
Och vet ni vad det bĂ€sta Ă€r? Att det Ă€r BILLIGT!! Inga 399;-/burk hĂ€r inte, och doserna Ă€r sĂ„ smĂ„ att en burk för 150;- rĂ€cker i ett halvĂ„r om inte mer. Viktigaste Ă€r att det innehĂ„ller Kreatin Monohydrat, som Ă€r den mest beprövade kreatinsorten. Jag Ă€r ju som jag Ă€r sĂ„ jag bestĂ€llde hem "Creakong" frĂ„n Mutant, som innehĂ„ller tre olika sorters kreatin. The more the merrier tĂ€nkte jag, i vanlig ordning.. 
 
HYYYYPE att testa detta nu!!!
 
 
 


Cloudy

Goooddagens! 
Denna dag kommer jag att spendera med plugg och om en stund Ă„ker jag till stallet för att rida ut en svĂ€ng pĂ„ Humlis. Hon var MAGISK igĂ„r. AlltsĂ„ Ă€lskar Ă€lskar ÄLSKAR att rida den hĂ€sten, sĂ„ sjuuuukt hĂ€rlig Ă€r hon. Hon krĂ€ver sĂ„dan millimeterprecision för att spĂ€nna av och vara nöjd och jag Ă€lskar det. KĂ€nslig Ă„t alla hĂ„ll och kanter men sĂ„ himla glad och arbetsvillig. Hon Ă€r verkligen en Danai-hĂ€st ut i tĂ„spetsarna.
IgÄr körde vi ett riktigt allroundpass med bÄde rakriktning, utÄt/inÄtböjning och sidoförflyttningar av olika slag. Det ska bara liksom lossna överallt tÀnker jag. Loooooosey-goooosey. Typ sÄ. Har börjat lÀgga in trav som lite arbetstempo, dvs jobbar henne lite i trav nu utöver att bara göra korta övergÄngar. Slooowly, but surely. 
 
 
Och alltsÄ.. Lever fortfarande pÄ mina chins frÄn igÄr. Iiiiiih sÄ jÀvla glad. 

EFFING CHINS

KLARADE CHINS FÖRSTA GGN IKVÄLL vill bara sĂ€ga det!!! Första gĂ„ngen jag testar riktiga och lyckades hiva mig upp 4x2. Kan dö lycklig nu, trodde aldrig jag skulle fixa chins. Vet ej vad jag gjorde resten av passet ens pga var sĂ„ fruktansvĂ€rt  glaaaaad, haha. WOOOP, hem och sova som en prinsessa nu!! Heja kroppen ♄♄♄

(null)