Legday

Någon axelupdate blev det visst inte, haha.. men en uppdatering från dagens legday får ni iallafall! Tyvärr mådde jag illa, svettades som en tok och hade läskigt hög puls hela passet så jag fattade mig ganska kort, men ni får en liten lista på övningar ändå - det är ju ändå inte alltid önskvärt att vara på gymmet flera timmar jämt. Ca 4 övningar räcker oftast bra för mig iallafall!

Knäböj (framsida lår, rumpa): 4x10-15
Utfallssteg med stång (aldrig testat med vikt tidigare men helvete vad det tog på rumpen!!): 3x10
Leg curls (framsida lår): 3x10-15
Hip abductor (rumpa): 4x15-20
Liggande legcurls (baksida lår): 3x10-15

Trots förutsättningarna har benen flaggat för riktigt rejäl träningsvärk redan ikväll och därmed ser jag ICKE fram emot morgondagen. Eller dagen efter det för den delen. Har verkligen sjukt svårt att lägga på mig runt benen och får ofta rejäl träningsvärk 3-4 dagar efter passen. Riktigt störande när resten av kroppen börjat ta sig så bra.. Menmen, gener är gener. Bara att kämpa på. Någon dag får säkert även jag en fin gluteus maximus. Bara inte riktigt än 😅🙃

(null)


Kommentera inlägget här: